საზოგადოება
„თეოლოგია დიდ მნიშვნელობას საეკლესიო რიტუალებს არასოდეს ანიჭებდა“ - გამოხმაურებები სინოდის გადაწყვეტილებაზე
FaceBook
21 ივლისს საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა სინოდის სხდომა გაიმართა.

სინოდმა რამდენიმე საკითხზე იმსჯელა დ რამდენიმე გადაწყვეტილებაც მიიღო მაგალითად, ის რომ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქმა სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტი საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრე შიო დააჯილდოვა სკუფიაზე ბრილიანტის ჯვრის ტარების უფლებით.

სინოდმა იმსჯელა თეოლოგიურ, იქამდე სოციალურ საკითხებზე და გამოეხმაურა საკონსტიტუციო სასამართლოში სარჩელის განხილვას, რომელიც ნარკოტიკული ნივთიერების მარიხუანას (კანაფის) 70 გრამამდე ფლობის შემთხვევაში ადმინისტრაციული სასჯელის გაუქმებას ეხება.

სასჯელის გაუქმება სინოდმა "ნარკოტიკის ლეგალიზაციად" შეაფასა.

"ეს ლოგიკურად აყენებს ამ ნარკოტიკის მოპოვების ლეგალური გზების მოძებნის საკითხს და ეს ყველაფერი საბოლოოდ საქართველოში მარიხუანას (კანაფის) ლეგალური ნებადართული კულტივაციის ნიადაგს შექმნის, რაც ყოვლად მიუღებელია. აღნიშნულია სინოდის ოქმში.

სხდომისას სხვა საკითხიც წამოიჭრა, რომელიც ნარკოტიკული ნივთიერებების ზემოქმედების დროს გარდაცვლილი ადამიანების ეკლესიური წესის აღსრულებას შეეხებოდა. კრებამ იმსჯელა და დაადგინა: შეიქმნას კომისია აღნიშნულ და სხვა დამამძიმებელ გარემოებათა გამო საკითხების საეკლესიო ერთიანი პოზიციის შესამუშავებლად.

როგორც აღმოჩნდა სასულიერო პირები არაიშვიათად დგებიან ამ არჩევანის წინაშე აუგონ თუ არა წესი ზედოზირებით გარდაცვლილ ადამიანს.

ოჯახის წევრები ითხოვენ არა სარწმუნოებრივი და სპირიტუალური მოთხოვნებიდან, არამედ ტრადიციული და ჩვეულების ვალდებულებებიდან გამომდინარე სასულიერო პირთან დაკავშირებას, რომელიც ბუნებრივია იმ ფაქტის წინაშე დგება, რომელზეც მას პასუხი არა აქვს. რომელსაც ეს თემა არ უკვლევია და იცის მხოლოდ ერთი რამ, რომ ნარკოტიკული საშუალებების მოხმარება ცუდია და გადაჭარბებული დოზით გარდაცვალებას უპირობოდ თვითმკვლელობას უკავშირებს.

თვითმკვლელობა კიდევ ეკლესის სწავლების მიხედვით არ ავალდებულებს სასულიერო პირს წესის აგების რიტუალის შესრულებას. 

"მღვდელს ურჩევნია ეკლესიის სწავლებას დაემორჩილოს, ვიდრე რაიმე დამოუკიდებლად გადაწყვიტოს, ამ საკითხზე კი ერთიანი პოზიცია არ არსებობს", -
აღნიშნავენ თეოლოგები.

თუმცა, არსებობს სხვა პოზიციაც, სადაც რიტუალებს მეორადი მნიშვნელობა ენიჭება და ამის უფლებას სწორედ ქრისტიანული სწავლება იძლევა.

"ქრისტიანული თეოლოგიის მიხედვით, ადამიანის სულის საოხად ვერანაირი წესის აგება, პანაშვიდი, წირვა - ლოცვა ვერ ახდენს ზეგავლენას ღმერთის ნებაზე იმ მარტივი მიზეზის გამო, რომ მართლმადიდებლურივე სწავლებით, ღმერთი შეუდარებლად და წარმოუდგენლად უფრო სამართლიანი და მიმტევებელია, ვიდრე ყველა ადამიანი და ანგელოზი ერთად აღებული. ამიტომ, ინსტიტუციონალური ძალაუფლების გაძლიერებისთვის შემუშავებული საეკლესიო კანონიკისა და კატეხიზატორული ტექსტებისგან განსხვავებით, მისტიკური გამოცდილება, ასკეტიკა, თეოლოგია მაინცდამაინც დიდ მნიშვნელობას საეკლესიო რიტუალებს არასოდეს ანიჭებდა. მარადისობაში ადამიანის მომავალს ეკლესია არ განაგებს, არამედ კონკრეტული ადამიანის თავისუფლების შედეგები და ღმერთი ", - აღნიშნავს თეოლოგი ბექა მინდიაშვილი.

Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
საქართველოს ევროპული არჩევანი სრულად აისახა 1921 წელს მიღებულ
კონსტიტუციაში, მიაჩნია საბჭოთა წარსულის კვლევის ლაბორატორიის
მკვლევარ დავით ხვადაგიანს.
16:14 / 29.09.2024
საქართველოს ევროპული არჩევანი სრულად აისახა 1921 წელს მიღებულ კონსტიტუციაში, მიაჩნია საბჭოთა წარსულის კვლევის ლაბორატორიის მკვლევარ დავით ხვადაგიანს.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.