ინტერვიუ
სქემიღუმენი ილია (ვაშაკიძე) - ამბიონებიდან იქადაგება აშკარა ერესი და სინოდი ამაზე დუმს
FaceBook
ერესი, ეთნოფილეტიზმი, განუკითხაობა - ამ და სხვა საკითხებს ასახელებს სქემიღუმენი ილია (ვაშაკიძე) მიზეზად, რის გამოც მან საქართველოს საპატრიაქოს იურისდიქცია დატოვა.

თავის მხრივ, სინოდმა  სქემიღუმენის შესაფებებს და კრიტიკას სხვა კვალიფიკაცია მისცა. მათ ცილისწამება უწოდა და განჩინება გამოიტანა, რომლის თანახმად, კონსტანტინეპოლის მეორე კრების 26-ე და კართაგენის კრების მე-19 კანონების საფუძველზე, მღვდელმონაზონ ილია ვაშაკიძეს მღვდელმოქმედება აეკრძალა.

რამდენად მოდის სინოდის გადაწყვეტილება თანხვედრაში საეკლესიო სამართალთან? აგრძელებს თუ არა მღვდელმსახურებას მამა ილია და რა გახდა სქემიღუმენის გადაწყვეტილების მიზეზი?

აღნიშნულ საკითხებზე სქემიღუმენი ილია (ვაშაკიძე) გვესაუბრება.


-რამ განაპირობა ის ფაქტი, რომ საპატრიარქომ მღვდლობიდან გადაგაყენათ? თუმცა ამასთან ერთად თავადაც თქვით უარი სინოდის დაქვემდებარების ქვეშ დარჩენილიყავით...

-მე ვარ მოქმედი მღვდელმსახური, არავის არსაიდან არ გადავუყენებივარ, იმდენად, რამდენადაც მე სინოდის სხდომაზე არავის არ დავუბარებივარ და თუ დამიბარეს, უნდა ჰქონდეთ შესაბამისი დოკუმენტაცია საქართველოს ფოსტის რეესტრიდან სამ ეგზემპლარად. ერთი უნდა იყოს ჩემთან, ერთი საქართველოს ფოსტის რეესტრში და ერთიც საპატრიარქოში და სამივე ეგზემპლარი დადასტურებული უნდა იყოს ჩემი ფაქსიმილეთი, რაც საპატრიარქოს არ გააჩნია, რომ წარადგინოს დოკუმენტაციის სახით. მარტო ესაა საკმარისი იმისათვის, რომ ეს არარსებული განჩინება ბათილად იყოს ცნობილი, სხვა მიზეზების ჩამოთვლას რომ არ მოვყვე აქ. არ ვყოფილვარ დაბარებული და ლინჩის წესით გამასამართლეს, არ მქონია არცერთი გაფრთხილება და ა.შ. არანაირი სურვილი არ მაქვს ვიყო იმ კორპორაციის ანუ საპატრიარქოს დაქვემდებარებაში, სადაც ხალხს ლინჩის წესით ასამართლებენ და სადაც სრული განუკითხაობა სუფევს. ნუ იყოფინ! ამინ!

-და მაინც, რომელი საეკლესიო სამართლებრივი კანონმდებლობით აგეკრძალათ მღვდელთმსახურება?

-გამომდინარე ჩემი წინა პასუხიდან, ვგონებ, ნათელი უნდა იყოს ამ კითხვაზე პასუხი. ამაზე უბრალოდ არც ღირს საუბარი, ეს იუმორის თემაა. მიტროპოლიტმა ანდრია გვაზავამ გამოაცხადა კონსტანტინოპოლის ადგილობრივი მეორე კრების 26-ე კანონი, როდესაც კონსტანტინოპოლის ადგილობრივ კრებას სულ შვიდი კანონი აქვს მიღებული და 26-ე კანონი ბუნებაში არ არსებობს. ამ კითხვაზე კოტე ყუბანეიშვილის სიტყვებით გიპასუხებდით:
"ვინაც არ იცის თავის სწავლება
სხვისაზე უწევს ხელის წავლება".

-რა არის თქვენი პროტესტის მიზეზი? რას ვერ ეთანხმებით, მაშინ როცა სასულიერო პირთა დიდი უმრავლესობა სრულ ჰარმონიაში რჩება საპატრიარქოსთან?

-საპატრიარქო ღრმად შეტოპილია ეთნოფილეტიზმის ერესში, რაც 1872 წელს კონსტანტინოპოლის ადგილობრივმა კრებამ ერესად გამოაცხადა და ამ დადგენილებას აღმოსავლეთის პატრიარქებმა დაუჭირეს მხარი. ამბიონებიდან იქადაგება აშკარა ერესები და სინოდი ამაზე დუმს. რაც შეეხება უმრავლესობას, უმრავლესობამ აცვა ქრისტე ჯვარს და უმრავლესობას უხაროდა ბრეჟნევის დროს შვილების "არტეკში" გაგზავნა.




Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
ქუთაისში
16:00 / 27.02.2024
ქუთაისში "გუბერსკის ციხის" ყოფილი შენობა,  2021 წელს გაიყიდა, თუმცა ამ დრომდე გაურკვეველია რას უპირებს გუბერნსკის ციხის ისტორიულ შენობას ახალი მფლობელი.
ბოლო რამდენიმე წელია ხელისუფლების მხრიდან კულტურის სფეროს
წარმომადგენლებისა და კონკრეტული ინსტიტუციების მიმართ მიმდინარეობს
შეტევა.
15:20 / 05.07.2023
ბოლო რამდენიმე წელია ხელისუფლების მხრიდან კულტურის სფეროს წარმომადგენლებისა და კონკრეტული ინსტიტუციების მიმართ მიმდინარეობს შეტევა.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.