ახალი ამბები
საქართველოში ავარიების შედეგად გარდაცვლილთა გაორმაგებული რიცხვი და ყველაზე "მკვლელი" ადგილები
FaceBook
"ევროკავშირის ქვეყნებში 100 000 მოსახლეზე 3 ადამიანი იღუპება, ჩვენთან - 6. საგანგაშო მდგომარეობაა"
შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკის თანახმად, ავარიების შედეგად გარდაცვლილთა რაოდენობა მკვეთრად გაიზარდა. ამავე მონაცემების მიხედვით, რეგიონში საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების სიმრავლის მხრივ, თბილისი და მცხეთა-მთიანეთი ლიდერობს. სხვა მაჩვენებლები ასე გამოიყურება:
შსს-ს მიერ წარმოდგენილი სტატისტიკის მიხედვით, საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების შედეგად გარდაცვლილთა რაოდენობრივი განაწილება 100 000 მოსახლეზე 2008-2015 წლის 6 თვის (იანვარი-ივნისი) მონაცემებით ასე გამოიყურება: 2008 წელს ავარიის შედეგად 100 000 მოსახლეზე 8,89 ერთეული ადამიანი გარდაიცვალა, 2009 წელს– 7,86, 2010 – 6,89, 2011- 4,65, 2012 – 4,58, 2013 – 5,22, 2014 – 4,02, ხოლო 2015 წელს - 7, 61.
ერთი შეხედვით რაოდენობრივ შემცირებას აქვს ადგილი. თუმცა, არასამთავრობო ორგანიზაცია "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" თავმჯდომარის ეკა ლალიაშვილის თქმით, ეს არასრული მონაცემებია და სავარაუდოდ, წლის ბოლომდე ეს რიცხვი გაიზრდება.
"შედარებისთვის ავიღოთ 2008 წლის მონაცემები, როდესაც 6 თვეში 100 000 მოსახლეზე 8,89 ერთეული ადამიანი დაიღუპა, ხოლო 2015 წლის იმავე პერიოდში - 7, 61. ერთი შეხედვით, რაოდენობა მცირდება. თუმცა, ნუ დაგვავიწყდება, რომ 2008 წელს საქართველოს მოსახლეობა დაახლოებით 4, 5 მილიონს შეადგენდა, ხოლო საქსტატის 2014 წლის მონაცემების მიხედვით, ეს რაოდენობა შემცირდა და დღეს საქართველოში 3, 7 მილიონი ადამიანი ცხოვრობს. ამრიგად, ეს რაოდენობა დამშვიდების საშუალებას არ გვაძლევს. პრაქტიკულად, ავარიის შედეგად გარდაცვლილთა რაოდენობა გაორმაგდა. შედარებისთვის, ევროკავშირის ქვეყნებში ავარიის შედეგად 100 000 მოსახლეზე 3 ადამიანი იღუპება, ჩვენთან ეს რიცხვი 6-ზე მეტია, რაც ისეთი პატარა ქვეყნისთვის, როგორიც საქართველოა, საგანგაშო მაჩვენებელია", - ამბობს ლალიაშვილი.
მისივე თქმით, მიმდინარე წლის ივლისში მათმა ორგანიზაციამ ქვეითებისა და მძროლების ქცევის კვლევა ჩაატარა (თბილისის მასშტაბით). როგორც კვლევამ აჩვენა, თბილისში ქვეითების ნახევარზე მეტი (52-53%) ქუჩას საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევით კვეთს. აღნიშნული ქცევა სამი ძირითადი
მიზეზით არის განპირობებული: ცნობიერების დაბალი დონე, ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებული პრობლემები და ლიბერალური კანონის აღსრულების დაბალი მაჩვენებელი.
კვლევის თანახმად გამოიკვეთა, რომ თბილისელი მძღოლები არღვევენ არა მხოლოდ ზებრა გადასასვლელზე მოძრაობის, არამედ სხვა წესებსაც. მძღოლების ნახევარზე მეტმა (58%) აღიარა, რომ იშვიათ შემთხვევებში არღვევს საგზაო მოძრაობის წესებს, ამასთან, იშვიათად მაინც დაჰყავს ავტომობილი სიჩქარის გადაჭარბებით (60%).
აღნიშნულ მაჩვენებელთან შედარებით გაცილებით დაბალია სიჩქარის გადაჭარბებაზე მძღოლების დაჯარიმების გამოცდილება (28%). საგულისხმოა ისიც, რომ მძღოლების 27%-მა არ იცის რამდენს შეადგენს სიჩქარის გადაჭარბებაზე დაწესებული ჯარიმა, 10%-ს კი აღნიშნული ჯარიმის ოდენობა არსებულზე ნაკლები ჰგონია. შესაბამისად, რეკომენდებულია ამ თვალსაზრისითაც მოხდეს მძღოლების ცნობიერების დონის ამაღლება. ასევე არსებული ჯარიმის ოდენობის შესახებმ ძღოლების უფრო მეტად ინფორმირება. ამასთან, სასურველია, მოხდეს სიჩქარის გადაჭარბებაზე მძღოლები სუფრო ინტენსიური დაჯარიმება, რათა გაიზარდოს მძღოლებში დაჯარიმების სულ მცირე ერთჯერადი გამოცდილება", - ამბობს ლალიაშვილი.
წყარო: ambebi.ge
Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
წყალტუბოში, ქალაქის ცენტრალურ ქუჩაზე, ერთი ადამიანი დაჭრეს.
16:38 / 25.04.2024
წყალტუბოში, ქალაქის ცენტრალურ ქუჩაზე, ერთი ადამიანი დაჭრეს.
ქუთაისის მუნიციპალიტეტმა თერჯოლის მუნიციპალიტეტს თავის საკუთრებაში
არსებული, გარე განათების მეორადი სანათები გადასცა.
13:02 / 25.04.2024
ქუთაისის მუნიციპალიტეტმა თერჯოლის მუნიციპალიტეტს თავის საკუთრებაში არსებული, გარე განათების მეორადი სანათები გადასცა.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.