პოლიტიკა
როგორ გადაადგილდებოდნენ ქუთაისში - ტრანსპორტის ევოლუცია მე-19 საუკუნიდან (ფოტო)
კომფორტულად გადაადგილებისთვის საუკუნეების მანძილზე ახალ საშუალებებს იგონებდნენ. ტრანსპორტის სახეობები იცვლებიდა ქუთაისშიც.

ქალაქში გადაადგილებისთვის პირველ საშუალებად ცხენები გამოიყენებოდა. დასავლეთ საქართველოში, ასევე, მოძრაობდნენ სახედრებით.

ე.წ ცოცხალი ტრანსპორტი –  უნაგირშეკაზმული ცხენი ქუთაისში პოპულარული ტრანსპორტი ყოფილა.

ცხენი, ახალი სატრანსპორტო საშუალებების გამოგონების შემდეგაც, დიდხანს ინარჩუნებდა პოპულარობას.

ცხენები. ქუთაისი, წერეთლის ქუჩა 1923 წელი.



ქართული ხალხური ტრანსპორტის ერთ-ერთი გავრცელებული სახეობა მე – 19 საუკუნიდან ურემი გახდა. ორბორბლიან საზიდ საშუალებაში, გამწევი ძალა შებმული საქონელი იყო.

ურმები. ფოტო გადაღებულია ქუთაისში, თუმცა თარიღები დადგენილი არ არის. 





ურმის შემდგომი ტრანსპორტი ეტლი გახლდათ.  იმ პერიოდის ქუთაისში ბალახვანში ცნობილი მეეტლეები ყოფილან მამა–შვილი თევდორე და ჭუჭია კოსტავები. ასევე, იოსებ ჩიხლაძე, ისიდორე ეფრემიძე, ივანე სულაძე. ამ უკანასკნელს მეტსახელად "ჩობანას" ეძახდნენ, რადგან არღანზე დაკრული ჩობანას მოსმენა ჰყვარებია. ტრაგიკულად დაღუპულა "ჩობანა ". თავისი ეტლით სოფელ მექვენასთან მდინარე რიონში გადაჩეხილა და უგზოუკვლოდ დაკარგულა.

ქუთაისელი მეეტლე. (თარიღი არ არის დადგენილი)



ეტლის კიდევ უფრო გაუმჯობესებული და დახვეწილი მომდევნო ვერსია ფაეტონი იყო. ფაეტონით მგზავრობა დიდ პრივილეგიადაც ითვლებოდა.

ფაეტონი. (უცნობია ფოტოს გადაღების თარიღი)



ცოცხალი ტრანსპორტი მექანიკურმა ტრანსპორტმა 1940–იანი წლებიდან ჩაანაცვლა და ქუთაისის სატრანსოპრტო სისტემას ავტობუსები დაემატა.

ავტობუსი ზასტავას უბნის ცენტრში. (ფოტოს გადაღების თარიღი არ არის დადგენილი)



ავტობუსების შემდგომ 1950– იან წლებში ქუთაისში მუშაობა ტროლეიბუსებმა დაიწყო. ელექტრული სამგზავრო მანქანა, დენს საკონტაქტო ქსელიდან იღებდა და ძალიან უსაფრთხო ტრანსპორტადაც ითვლებოდა.

ტროლეიბუსი. ქუთაისი, ცენტრალური მოედანი 1950–იანი წლები.



ტროლეიბუსების შემოსვას ქუთაისში ცნობილი ღიღინიც მიუძღვნა: "ქუთაისის ტროლეიბუსი აშრიალებს არე–მარეს , ასტანოვკას იქ აკეთებს, სადაც ნახავს ბანტიანებს."


ტროლეიბუსი. ქუთაისი, ბალახვანი, 1960 წელი



ტროლეიბუსები. ქუთაისი, გამარჯვების მოედანი 1970–იანი წლები



ამავე პერიოდის ქუთაისში უკვე მსუბუქი ავტომობილებიც დადიოდნენ. მათ შორის პოპულარული იყო რუსული წარმოების  "21".  


| Print |  E-mail
FaceBook Twitter Google
დღის სიახლეები
2 და 3 აპრილს მესხიშვილის თეატრში პრემიერა გაიმართება.
11:39 / 25-03-2019
ქუთაისში სოციალური მომსახურების სააგენტოს ქუთაისისა და იმერეთის მუნიციპალიტეტის სოციალური მუშაკები გაიფიცნენ.
10:58 / 25-03-2019
,,ჩვენ მოვიგებთ ომს", ,,აფხაზეთი და სამაჩაბლო საქართველოა"-
09:50 / 23-03-2019
ქუთაისში, ოთხი საზოგადოებრივი საპირფარეშოს არსებობის მიუხედავად, მერვე წელია მათი ფუნქციონირება მოუგვარებელი პრობლემაა.
14:14 / 22-03-2019
მსგავსი სიახლეები






2 და 3 აპრილს მესხიშვილის თეატრში პრემიერა გაიმართება.
2 და 3 აპრილს მესხიშვილის თეატრში პრემიერა გაიმართება.
11:39 / 25.03.2019






მმართველმა გუნდმა შუალედურ არჩევნებში ზესტაფონსა და ჭიათურაში
მერობის კანდიდატები დაასახელა.
მმართველმა გუნდმა შუალედურ არჩევნებში ზესტაფონსა და ჭიათურაში მერობის კანდიდატები დაასახელა.
11:38 / 25.03.2019






ბულინგი სკოლის წინაშე არსებული მნიშვნელოვანი გამოწვევაა.
ბულინგი სკოლის წინაშე არსებული მნიშვნელოვანი გამოწვევაა.
11:45 / 24.03.2019






იმერელი ფედოსია ბებია ვერასოდეს წარმოიდგენდა, რომ ერთი შეხედვით
უბრალო ცოდნის გაზიარებით მრავალსაუკუნოვან ტრადიციას
გადაარჩენდა.
იმერელი ფედოსია ბებია ვერასოდეს წარმოიდგენდა, რომ ერთი შეხედვით უბრალო ცოდნის გაზიარებით მრავალსაუკუნოვან ტრადიციას გადაარჩენდა.
17:31 / 23.03.2019






ქუთაისში სამასზე მეტი ქუჩაა.

დიდი, პატარა, ძველი ან კიდევ უფრო ძველი.
ქუთაისში სამასზე მეტი ქუჩაა.

დიდი, პატარა, ძველი ან კიდევ უფრო ძველი.
11:26 / 23.03.2019
კალენდარი
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს ფონდ  ”ღია საზოგადოება-საქართველოს” პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე. The views, opinions and statements expressed by the authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of Open Society Georgia Foundation. Therefore, the Open Society Georgia Foundation is not responsible for the content of the information material.