როგორ გადაადგილდებოდნენ ქუთაისში - ტრანსპორტის ევოლუცია მე-19 საუკუნიდან (ფოტო)
FaceBook
კომფორტულად გადაადგილებისთვის საუკუნეების მანძილზე ახალ საშუალებებს იგონებდნენ. ტრანსპორტის სახეობები იცვლებიდა ქუთაისშიც.

ქალაქში გადაადგილებისთვის პირველ საშუალებად ცხენები გამოიყენებოდა. დასავლეთ საქართველოში, ასევე, მოძრაობდნენ სახედრებით.

ე.წ ცოცხალი ტრანსპორტი –  უნაგირშეკაზმული ცხენი ქუთაისში პოპულარული ტრანსპორტი ყოფილა.

ცხენი, ახალი სატრანსპორტო საშუალებების გამოგონების შემდეგაც, დიდხანს ინარჩუნებდა პოპულარობას.

ცხენები. ქუთაისი, წერეთლის ქუჩა 1923 წელი.



ქართული ხალხური ტრანსპორტის ერთ-ერთი გავრცელებული სახეობა მე – 19 საუკუნიდან ურემი გახდა. ორბორბლიან საზიდ საშუალებაში, გამწევი ძალა შებმული საქონელი იყო.

ურმები. ფოტო გადაღებულია ქუთაისში, თუმცა თარიღები დადგენილი არ არის. 





ურმის შემდგომი ტრანსპორტი ეტლი გახლდათ.  იმ პერიოდის ქუთაისში ბალახვანში ცნობილი მეეტლეები ყოფილან მამა–შვილი თევდორე და ჭუჭია კოსტავები. ასევე, იოსებ ჩიხლაძე, ისიდორე ეფრემიძე, ივანე სულაძე. ამ უკანასკნელს მეტსახელად "ჩობანას" ეძახდნენ, რადგან არღანზე დაკრული ჩობანას მოსმენა ჰყვარებია. ტრაგიკულად დაღუპულა "ჩობანა ". თავისი ეტლით სოფელ მექვენასთან მდინარე რიონში გადაჩეხილა და უგზოუკვლოდ დაკარგულა.

ქუთაისელი მეეტლე. (თარიღი არ არის დადგენილი)



ეტლის კიდევ უფრო გაუმჯობესებული და დახვეწილი მომდევნო ვერსია ფაეტონი იყო. ფაეტონით მგზავრობა დიდ პრივილეგიადაც ითვლებოდა.

ფაეტონი. (უცნობია ფოტოს გადაღების თარიღი)



ცოცხალი ტრანსპორტი მექანიკურმა ტრანსპორტმა 1940–იანი წლებიდან ჩაანაცვლა და ქუთაისის სატრანსოპრტო სისტემას ავტობუსები დაემატა.

ავტობუსი ზასტავას უბნის ცენტრში. (ფოტოს გადაღების თარიღი არ არის დადგენილი)



ავტობუსების შემდგომ 1950– იან წლებში ქუთაისში მუშაობა ტროლეიბუსებმა დაიწყო. ელექტრული სამგზავრო მანქანა, დენს საკონტაქტო ქსელიდან იღებდა და ძალიან უსაფრთხო ტრანსპორტადაც ითვლებოდა.

ტროლეიბუსი. ქუთაისი, ცენტრალური მოედანი 1950–იანი წლები.



ტროლეიბუსების შემოსვას ქუთაისში ცნობილი ღიღინიც მიუძღვნა: "ქუთაისის ტროლეიბუსი აშრიალებს არე–მარეს , ასტანოვკას იქ აკეთებს, სადაც ნახავს ბანტიანებს."


ტროლეიბუსი. ქუთაისი, ბალახვანი, 1960 წელი



ტროლეიბუსები. ქუთაისი, გამარჯვების მოედანი 1970–იანი წლები



ამავე პერიოდის ქუთაისში უკვე მსუბუქი ავტომობილებიც დადიოდნენ. მათ შორის პოპულარული იყო რუსული წარმოების  "21".  


Print E-mail
FaceBook Twitter
მსგავსი სიახლეები
11:44 / 18.04.2024
"ქუთაისიპოსტი" კვირაში  რამდენჯერმე შემოგთავაზებთ ქალაქში განხორციელებული იმ პროექტების შესახებ ინფორმაციას, რომლებიც საერთაშორისო პარტნიორების ფინანსური მხარდაჭერით გაკეთდა.
''ამ კანონს ვეტოს ნამდვილად დავადებ,'' - ამის შესახებ საქართველოს
პრეზიდენტმა, სალომე
ზურაბიშვილმა რუსული კანონის მიღების შემდეგ განაცხადა.
16:59 / 17.04.2024
''ამ კანონს ვეტოს ნამდვილად დავადებ,'' - ამის შესახებ საქართველოს პრეზიდენტმა, სალომე ზურაბიშვილმა რუსული კანონის მიღების შემდეგ განაცხადა.

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.