ბლოგები
ვაითუ ვინმეს მოეწონოს ეს სოფლები!
აი, ეს ლექსი, მურმან ლებანიძის შედევრია. მისი შედევრობა დაადგინა დრომ… ლექსის ბოლოში მიწერილმა თარიღმა, სულ ოთხმა ციფრმა.

ვის, თუ არა მურმან ლებანიძეს, ცხადად ესმოდა გალაკტიონის ერთი ლექსი, ძახილის ნიშნებით გადმოცემული ლექსი თუ წესდება:

"ნუ მიატოვებ ლექსს უთვისტომოდ -
დროის, ეპოქის და სივრცის გარეთ!
ბევრი მიეცა ტალახსა და ლექს,
ბევრის ნაბიჯი არის ტაატი,
დრო, დრო აღნიშნე! მოაწერე ლექსს -
ეს წელიწადი, დღე და საათი!"

უდროობაში, პოეზიაც განწირულია და პოეტიც. თუ მომავალ თაობებში გადასაძახებელი არ წამოიყვირე, ვიწრო დროის, მედროვე პოეტად დარჩები.

აი, ორმოცდაშვიდი წლის წინათ ნათქვამს რომ წააწყდები წიგნის ფურცლებზე სასხვათაშორისოდ, და სკამიდან წამოგახტუნებს, წუხანდელი დაწერილი და მელანშეუშრობელი სტრიქონები რომ გეგონება, - აი, ესაა შედევრი.

ახლა, როცა ქართული სოფლები ერთმანეთზე მიყოლებით იცლებიან, დედაქალაქი დაემსგავსა დიდ თავკომბალას, მხრჩოლავ მწეველს; მიწის გაყიდვაზე გავყვირივართ და მიწაზე მომუშავენი მხოლოდ უცხოელები არიან; გულზე მჯიღს ვიცემთ, - სვანეთში ირანელები და ჩინილები დასახლდნენო, კარტოფილი მოყავთო…

და ამ დროს წიგნის გახუნებულ გვერდებზე კითხულობ წინასწარმეტყველ სტრიქონებს პოეტისას:

"ვაითუ ვინმეს მოეწონოს ეს სოფლები,
ვაითუ ვინმე მოვიდეს და დაესახლოს!"

ყოველთვის, როცა ლექსის ქვემოთ თარიღს ვკითხულობ, ძალაუნებურად მახსენდება პაოლო იაშვილის ერთი ლექსი, რომლის გენიალურობა იმაშია, რომ თვითმკვლელობამდე 11 წლით ადრე იწინასწამეტყველა მისი ბოლო. ტიციანის ხვედრიც კი, რომელიც მისი დაცვისათვის დასაჯეს.

"ვინ იცის, ეგებ, შენი თრევა მიყივლოს ენამ,
იყოს აგრეთვე მოშხამული ჩემი ძმის ხვედრი,
მიტოვებული, დავარდნილი, ღვთის ანაბარად,
ეგებ შენსავით იგი ერთხელ ჩაიქცეს ღრეში,
დაიტირებენ შენს პაოლოს კოლხეთის ბარად
ჟუჟუნა წვიმა ჩვენი ყანის და რბილი ხრეში".

ასეთი თარიღიდან ამოსასვლელი ლექსია მურმან ლებანიძის "მეშინია!", 1971 წელს დაწერილი დღევანდელობის ლექსი, მომხდარი და ასრულებული შიში.

მურმან ლებანიძე - მეშინია

ეს სოფლები: ეს ლიქოკი, ეს არხოტი,
ცარიელა ეს პარტახი საიგავო,
მეშინია, ეს სამოთხე, ეს წალკოტი
სხვა არავინ მოვიდეს და დაიკავოს!

შქმერს სათიბზე არ დავობენ მეზობლები,
ძაღლი არ ჰყეფს, ძაღლი არ ჰყეფს ბარისახოს!
ვაითუ ვინმეს მოეწონოს ეს სოფლები,
ვაითუ ვინმე მოვიდეს და დაესახლოს!

ეს სხიერი, ეს ლიქოკი, ეს არხოტი
არ ჩააქრო, არ ჩააქრო! - გაფიცებდი.
არ წააგო, არ წააგო ეს წალკოტი! -
დამიხსომე, ასი წლის წინ გეძახოდი,
დამიხსომე, განჯღრევდი და გაღვიძებდი!

| Print |  E-mail
FaceBook Twitter Google
დღის სიახლეები
ქუთაისის რამაზ შენგელიას სახელობის სტადიონზე "ტორპედოს" ფეხბურთელის, შოთა ბაბუნაშვილის გაცილების მატჩი მიმდინარეობს.
19:16 / 19-10-2018
ახალი თაობა გაცილებით თავისუფალია- ვისაც ამ თავისუფლების სიკეთის არ სჯერა შეუძლია 16 წლის მუსიკოსის ლექსო რატიანის მუსიკას მოუსმინოს და საკუთარ ეჭვებში, დიდი ალბათობით, კორექტივების შეტანა მოუნდება.
22:00 / 18-10-2018
თბილისიდან გატაცებული ბიზნესმენის, ამირან დეკანოიძის შვილის მოსაძებნად სპეცოპერაცია წყალტუბოს სოფელ მაღლაკში ჩატარდა.
21:05 / 18-10-2018
,,ა(ა)იპ მადლიერების სახლის დირექოტირი თამთა ბაკურაძე თანხების შესაძლო უკანონო ხარჯვის გამო საქმის აღძვირს თაობაზე განცხადებას ავრცელებს:
15:07 / 15-10-2018
მსგავსი სიახლეები






როგორია სხვადასხვა პროფესიიდან დანახული ევროპული გზა? - ამ კითხვაზე
პასუხებს
როგორია სხვადასხვა პროფესიიდან დანახული ევროპული გზა? - ამ კითხვაზე პასუხებს "ქუთაისიპოსტის" მიერ მომზადებულ ვიდეობლოგებში იპოვით.
14:39 / 08.10.2018






ჯერ კიდევ წლების წინ, მსხვილი ასოებით დავწერე სოციალურ ქსელში:
ქუთაისს არ სჭირდება პარლამენტი!
მეგონა, ჩემი ქუთათური მეგობრებიდან ერთი მაინც მკითხავდა,
რატომ?
ჯერ კიდევ წლების წინ, მსხვილი ასოებით დავწერე სოციალურ ქსელში: ქუთაისს არ სჭირდება პარლამენტი!
მეგონა, ჩემი ქუთათური მეგობრებიდან ერთი მაინც მკითხავდა, რატომ?

07:34 / 04.10.2018






ქუთაისიპოსტი გთავაზობთ
ქუთაისიპოსტი გთავაზობთ "მოქალაქის ბლოგს".
14:36 / 03.10.2018






ბავშვობაში ჭადრაკის ფიგურებით თამაში მიყვარდა. ერთმანეთს
ვაბრძოლებდი. ვაბრძოლებდი პირდაპირი გაგებით - ვაჯახებდი. რომელიც
წაიქცეოდა წაგებულიც ის იყო.
ბავშვობაში ჭადრაკის ფიგურებით თამაში მიყვარდა. ერთმანეთს ვაბრძოლებდი. ვაბრძოლებდი პირდაპირი გაგებით - ვაჯახებდი. რომელიც წაიქცეოდა წაგებულიც ის იყო.
10:44 / 09.08.2018






საერთოდ, ქრისტეს აღდგომა, თავისთავად უნიკალური მოვლენაა. ამ
მოვლენის უნიკალურობა განსხვავებულად გამოხატვის არსებობის უფლებას
აძლევს ამ მოვლენას!
საერთოდ, ქრისტეს აღდგომა, თავისთავად უნიკალური მოვლენაა. ამ მოვლენის უნიკალურობა განსხვავებულად გამოხატვის არსებობის უფლებას აძლევს ამ მოვლენას!
07:11 / 08.04.2018
კალენდარი
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.

ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს ფონდ  ”ღია საზოგადოება-საქართველოს” პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე. The views, opinions and statements expressed by the authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of Open Society Georgia Foundation. Therefore, the Open Society Georgia Foundation is not responsible for the content of the information material.